Marketing Coordinator and Impact Storyteller

Meet4Impact Published: October 20, 2020
Location
Montreal or remote, Quebec
Internship Type
Salary range
$20/hr
Hours per week
28
Start Date
2020/11/09
End Date
2021/02/27

Description

#MEET4IMPACT is a non-profit organization that empowers organizations in the event and business tourism industry to generate, measure and communicate the social impact of their activities and events. We do so through educational and capacity-building activities, by designing customized “impact pathways” for organisations around this industry, and by proposing a newly-created framework and sets of industry-specific indicators for event organisers and their host cities to use in order to understand and report the impact generated. We have embedded the SDGs in our impact framework and we are raising awareness and helping host destinations and event organizers to #ACT4SDGS through our communication efforts. M4I is part of the Accélérer 2030’s Consortium, who also work on SDGs specifically in the Quebec region; thus positioning themselves as key drivers of the SDG movement in Quebec. 

At #MEET4IMPACT, we strongly believe that business events generate a wide range of positive impacts for their individual participants, for communities involved in hosting or supporting them, and above all for the sectors of interest of the event. Considering the complexities of what we do, we understand how necessary it is to be able to clearly and concisely articulate our story, describe our methodology and highlight our impact pathways in order to create visually engaging content for our platforms that capture the essence of what we do and entice partners to develop their own impact projects through their events.

#MEET4IMPACT is looking for a Marketing coordinator and impact storyteller who will be able to develop a storytelling strategy that can then be applied to all of #MEET4IMPACT’s platforms (website, social media and presentations, etc). The coordinator’s role will be to help further strengthen #MEET4IMPACT’s narrative on how we support the management of social impact in our industry, and retell our story to inspire our audience to start their own projects. In this role, you will give a voice to our partners in an innovative and visually engaging manner. You will also be supporting the process of informing our partners and stakeholders of our latest educational content on SDGs and impact, our academic research findings and our current projects; helping them to engage with our learning resources; and enabling them to share their intentions for developing impact projects with our team. 

This position is an exciting opportunity to gain experience working with a Canadian social entrepreneurship organisation solely dedicated to maximising the impact of a whole industry. It is expected that the internship will last 4 months (starting in early novembre running till mid March 2020) and the successful candidate will report directly to the CEO, Geneviève Leclerc.

 

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#MEET4IMPACT est une organisation à but non lucratif qui vise à changer la façon dont nous planifions, évaluons et parlons de la valeur des événements commerciaux. #MEET4IMPACT permet aux organisations de ce secteur de générer, mesurer et communiquer l'impact social de leurs activités et événements. Nous le faisons par le biais d'activités éducatives et de renforcement des capacités, en concevant des «parcours d'impact» personnalisés pour les organisations de ce secteur, en proposant un cadre nouvellement créé et des ensembles d'indicateurs spécifiques au secteur pour les organisateurs d'événements et leurs villes hôtes à utiliser pour comprendre et se rendre compte de l'impact généré. Nous avons intégré les ODD dans notre cadre d'impact et nous sensibilisons et aidons les destinations hôtes et les organisateurs d'événements à # ACT4SDGS grâce à nos efforts de communication. Ce faisant, M4I encourage les organisations à découvrir, comprendre et intégrer les ODD pour contribuer activement à l'Agenda 2030. M4I fait partie du Consortium Accélérer 2030, qui travaille également sur les ODD spécifiquement dans la région du Québec; se positionnant ainsi comme les principaux moteurs du mouvement ODD au Québec.

Chez # MEET4IMPACT, nous croyons fermement que les événements commerciaux génèrent un large éventail d'impacts positifs pour leurs participants individuels, pour les communautés impliquées dans leur accueil ou leur soutien, et surtout pour les secteurs d'intérêt de l'événement. Compte tenu de la complexité de ce que nous faisons, nous comprenons à quel point il est nécessaire de pouvoir raconter notre histoire de manière percutante et concise, décrire notre méthodologie et mettre en évidence nos voies d'impact afin de créer un contenu visuellement engageant pour nos plates-formes qui capture l'essence de ce que nous faisons et qui va inciter les partenaires à développer leurs propres projets d'impact à travers leurs événements.

#MEET4IMPACT recherche un.e coordinateur.rice marketing et un.e storyteller d'impact qui sera en mesure de créer une stratégie de storytelling qui pourra ensuite être appliquée à toutes les plateformes de #MEET4IMPACT (site Web, médias sociaux et présentations, etc.). Le rôle du ou de la  coordinateur.rice sera de développer le récit de #MEET4IMPACT sur la manière dont nous soutenons la gestion de l'impact social dans notre industrie et de raconter notre histoire pour inspirer notre public à démarrer ses propres projets. Dans ce rôle, vous donnerez une voix à nos partenaires de manière innovante et visuellement engageante. Vous soutiendrez également le processus d'information de nos partenaires et parties prenantes sur notre dernier contenu éducatif portant sur les ODD et leur impact; nos résultats de recherche académique et nos projets en cours; les aidant à interagir avec nos ressources d'apprentissage; et leur permettre de partager leurs intentions de développement de projets à impact avec notre équipe.

Ce poste est une opportunité passionnante d'acquérir de l'expérience de travail avec une organisation canadienne d'entrepreneuriat social et de diffuser davantage les connaissances sur les ODD. Il est prévu que le stage durera 4 mois (entre mi novembre et mi mars 2021) et le/la candidat.e retenu.e relèvera directement de la PDG, Geneviève Leclerc.

 

Duties and responsibilities

#MEET4IMPACT is looking for an experienced communicator and conceptual thinker who is interested in creating visual and written content that stands out and supports our mission and the creation of positive social impact. #MEET4IMPACT is looking for a great storyteller to help bring our value and mission to life in dynamic and creative ways. 

  • Create an engaging storytelling strategy and develop written & visual content that connects our mission, our communication objectives and our work 
  • Help develop case studies and engaging digital content that showcases strategies used by our community to advance impact management and the SDGs (blog, articles in magazines, etc.)
  • Support the sharing of academic knowledge about impact and SDGS developed through our research partnerships
  • Design visuals, produce and curate visual assets for social media
  • Support the CEO and other members of the team in their marketing and outreach efforts 
  • Support the product development and communication strategy by showcasing them through visual content.

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#MEET4IMPACT est à la recherche d'un.e communicateur.trice et stratège conceptuel.le, intéressé.e par la création de contenu visuel et écrit qui se démarque et soutient notre mission et la création d'un impact social positif. #MEET4IMPACT est donc à la recherche d'un.e grand.e conteur.e pour nous aider à donner vie à notre valeur et à notre mission de manière dynamique et créative.

  • Créer une stratégie de narration engageante et développer du contenu qui relie notre mission, nos objectifs de communication et notre travail
  • Produire des études de cas et du contenu numérique engageant qui présente les stratégies utilisées par notre communauté pour faire progresser la gestion de l'impact et les ODD (blog, articles dans des magazines, etc.)
  • Soutenir le partage des connaissances universitaires sur l'impact et les ODD développés grâce à nos partenariats de recherche
  • Produire et organiser du contenu et des actifs visuels pour les médias sociaux
  • Soutenir la PDG et les autres membres de l'équipe dans leurs efforts de marketing et de sensibilisation
  • Soutenir la stratégie de développement et diffusion de produits et services par de la création visuelle

Knowledge and skills

 

  • Bilingualism: Must have high written level of English and French
  • Demonstrates creative and innovative problem solving
  • Experienced wordsmith and written content creator
  • Experience in creating PDF, web, email, and social media visual assets
  • Experience in graphic design and visual creation
  • Loves engaging with people and trying new ideas
  • Knowledge of the tourism and/or business events sectors a definite asset
  • High level of professionalism
  • Knowledge of required tools for graphic design and content creation 
  • Ability to work independently and take initiative
  • Motivated, passionate candidate and able to work remotely efficiently 

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  • Bilinguisme: Doit avoir un niveau écrit élevé d'anglais et de français
  • Attentionné.e au  détail
  • Démontre une résolution de problèmes créative et innovante
  • Haut niveau de professionnalisme
  • Expérience de rédaction et de création de contenu écrit
  • Expérience de la création d'actifs visuels sous formats PDF, Web, e-mail et réseaux sociaux
  • Expérience en design graphique et création visuelle
  • Aime interagir avec les gens et donner vie à de nouvelles idées
  • Connaissance du milieu du tourisme et/ou des évènements d'affaires un avantage certain
  • Haut niveau de professionnalisme
  • Connaissance des outils requis pour le graphisme et la création de contenu
  • Capacité à travailler de manière autonome et à prendre des initiatives
  • Candidat.e motivé.e, passionné.e et capable de travailler efficacement à distance

Education required

Graduate degree in relevant field - design, communication, content creation, administration des affaires ou commerce (avec composante créative)  

Bilingual level French/English and must be comfortable professionally in both languages 

 

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Diplôme d'études supérieures dans un domaine pertinent - design, communication, création de contenu, business admin (but with a creative component)

Niveau bilingue français / anglais et doit être à l'aise professionnellement dans les deux langues

Eligibility criteria

Qualified interns are:

  • Between 15 and 30 years of age at the start of the internship
  • Canadian citizens, permanent residents or persons granted refugee status in Canada1
  • Legally allowed to work according to the relevant provincial and Canadian legislation and regulations
  • Available to participate in an ImpAct internship for a flexible duration of up to 6 months by March 1, 2021
  • Not employees of the hiring employer prior to the start of their internship (does not apply to previous coop students or student interns, although this must be clearly indicated by the employer)

1Refugee protection must be conferred under the Immigration and Refugee Protection Act. Persons awaiting refugee status, as well as those who hold a temporary visitor visa, student visa or work visa, are ineligible to participate in a Youth Employment Strategy initiative.

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