IT Help Desk Technician

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Terramera, Inc. Publié : le 4 Déc 2018
Lieu
Vancouver, British Columbia
Heures par semaine
40
Date de début
2018/12/17
Date de fin
2019/06/30

Description

To provide fast and useful technical assistance to our users across the company, answering queries on technical issues related to computer systems, software and hardware. To be an ongoing, active contributor and support the in-sourcing efforts of our IT infrastructure management.

Tâches et responsabilités

OUTCOMES

  • Serve as the first point of contact for all users across the company;
  • Provide ongoing application and desktop support – addressing, triaging and/or elevating tickets regarding hardware, software and networking as required;
  • Configure and modify user accounts, as well as deploy and setup hardware for new users;
  • Customize desktop applications to fully meet user needs;
  • Train all users on hardware, software, networking and security by providing accurate information and guiding them with simple, step-by-step instructions;
  • Perform troubleshooting for all users through diagnostic techniques and pertinent questioning;
  • Follow-up and update user status and information;
  • Document all features and processes in logs, including technical issues and solutions;
  • Maintain inventory of hardware and deploy/make changes as required;
  • Support internal IT projects by assisting in configuration and testing systems;
  • Identify and suggest possible improvements on procedures on an ongoing basis; and
  • Perform setup and takedown of AV equipment for corporate presentations and internal events.

Connaissances et compétences

REQUIREMENTS

  • Post-secondary degree or diploma in Computer Science, MIS or relevant field;
  • Relevant  IT experience (i.e. desktop support, help desk, system administration);
  • Experience supporting Windows 10 and Mac computers;
  • Hands on experience managing Active Directory;
  • Good understanding of network devices and concepts;
  • Knowledge of network security best practices and anti-virus programs; and
  • Ability to perform remote troubleshooting and provide clear instructions.

PREFERENCES

  • Microsoft Certification(s);
  • Experience with Linux configuration and management; and
  • Hands on experience with virtualization technologies.

Scolarité requise

  • Post-secondary degree or diploma in Computer Science, MIS or relevant field;
Eligibility criteria

Les stagiaires admissibles :

  • Ont obtenu leur diplôme dans les deux ans précédents le début du stage
  • Sont sous-employés (avoir un emploi au-dessous de leur niveau de scolarité ou à temps partiel)
  • Sont âgés de 30 ans ou moins au début du stage
  • Sont citoyens canadiens, résidents permanents ou détenteurs du statut de réfugié au Canada*
  • Sont légalement autorisés à travailler en vertu des lois et règlements provinciaux et fédéraux applicables
  • Ne reçoivent pas de prestation d’assurance-emploi pendant le stage
  • Sont disponibles pour travailler pendant au moins six mois

*Le statut de réfugié doit être conféré aux termes de la Loi sur l’immigration et la protection des réfugiés. Les personnes en attente du statut de réfugié et celles qui détiennent un visa de séjour temporaire, visa d’étudiant ou permis de travail, ne peuvent participer à une initiative de la Stratégie emploi jeunesse.

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