Digital Marketing Assistant

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THEMUSEUM Publié : le 11 Jan 2019
Lieu
Kitchener, Ontario
Si Autre, veuillez préciser
Arts & culture
Échelle salariale
32,000
Heures par semaine
37.5
Date de début
2019/03/11
Date de fin
2019/12/11

Description

About THEMUSEUM

THEMUSEUM's vision is to awe, inspire and enlighten visitors of all ages. Located in the heart of downtown Kitchener, we are on a mission to scan the globe for fresh cultural content to stage engaging cultural experiences for our audiences. THEMUSEUM is a charitable organization that is highly respected on the national stage, offering a unique blend of art and technology in an imaginative and non-traditional environment.

Job description

THEMUSEUM is seeking a digital marketing assistant to play a key role in implementing the organization's digital strategy to engage new and returning visitors, members and donors. The digital marketing assistant will gain valuable experience working with a highly recognizable brand and a team of skilled professionals in a fast-paced, creative environment.

Tâches et responsabilités

  • Write social media content for THEMUSEUM’s social channels;
  • Develop and implement SEM strategy using Google Adwords, social media advertising and analyze success of paid digital partnerships;
  • Review ongoing social strategies through analytics review and detailed reporting;
  • Maintain website content and updates, while identifying and implementing website improvements;
  • Improve website SEO;
  • Provide assistance and suggestions for digital marketing matters to fundraising, programming and sales departments;
  • Manage a number of tasks/projects at once to meet tight deadlines;
  • Work in a fast-paced, collaborative environment.

Connaissances et compétences

  • 1-2 years of experience in digital marketing or educational equivalent;
  • Proven attention to detail and exceptional writing and editing skills;
  • Demonstrated understanding of online brand development;
  • Professional knowledge of various social media platforms, including advertising and analytics;
  • Proficiency with WordPress, basic HTML and CSS considered an asset;
  • Experience with e-mail marketing considered an asset (e.g. MailChimp);
  • Experience with Adobe Creative Suite considered an asset;
  • Knowledge of Waterloo Region’s arts and culture community considered an asset.

Scolarité requise

  • Completion of college/university program in relevant field (e.g. marketing, public relations, communications).
Eligibility criteria

Les Stages lancement de carrière sont financés par le gouvernement du Canada dans le cadre de la Stratégie emploi jeunesse. Pour des renseignements sur les critères d’admissibilité du programme visitez leur site Web.

 

Les stagiaires admissibles :

  • Ont obtenu leur diplôme dans les deux ans précédents le début du stage
  • Sont sous-employés (avoir un emploi au-dessous de leur niveau de scolarité ou à temps partiel)
  • Sont âgés de 30 ans ou moins au début du stage
  • Sont citoyens canadiens, résidents permanents ou détenteurs du statut de réfugié au Canada*
  • Sont légalement autorisés à travailler en vertu des lois et règlements provinciaux et fédéraux applicables
  • Ne reçoivent pas de prestation d’assurance-emploi pendant le stage
  • Sont disponibles pour travailler pendant au moins six mois

*Le statut de réfugié doit être conféré aux termes de la Loi sur l’immigration et la protection des réfugiés. Les personnes en attente du statut de réfugié et celles qui détiennent un visa de séjour temporaire, visa d’étudiant ou permis de travail, ne peuvent participer à une initiative de la Stratégie emploi jeunesse.

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